Biti 21. stoletje

Biti 21. stoletje

Biti 21. stoletje je biti človek informacijske revolucije. Fleksibilen, vsestransko uporaben, hitro učljiv, ažuren in imun na oglaševalske viruse. Zelo priporočljivo je tudi, da si takoj, ko nehaš s ščetkanjem zob, že ob jutranji kavi, ko začneš s prebiranjem časopisa, nadeneš kritična očala. Ne smeš jih sneti niti, ko po napornem delovniku ležeš na kavč in prižgeš televizor. Biti v koraku s časom je stara fraza. Danes pa je postalo korakanje tako tempirano, da moramo obrabljene čevlje menjevati hitro in pogosto.

Živimo v času, ko je jutri veliko prevečkrat krhka beseda, prihodnost je nejasna in težko oprijemljiva. Zares ne vemo kaj nas čaka za naslednjim vogalom, v službeni pisarni ali na gradbišču. Otroci enaindvajsetega stoletja smo produkt kapitalistične družbe, ki temelji na skupni vrednoti prvega sveta in moderne civilizacije: uspehu. Konkurenca je močna, trg delovne sile premajhen in hodniki ozki, zaposljive populacije pa vedno več, kvalifikacije iz leta v leto višje.

Predvsem zato se soočamo s številnimi problemi, ki so bili morda prihranjeni našim staršem in starim staršem. Boj za obstanek in napredovanje je univerzalen – prisoten v vseh skupnostih, skozi vsa časovna obdobja. Različne možnosti uveljavitve in družbene promocije pa so se pojavile šele v modernih družbah; razlika je le v tem, da so sistemi običajno zagotavljali prostor vsem pripadnikom, danes pa več kot očitno prihaja do »prostorske stiske«. Najti svoj kotiček, ki ti poleg materialne stabilnosti ponuja še izzive, osebno zadovoljstvo, rast, razvoj in samouresničevanje, je postala skorajda misija nemogoče. Še vedno pa je ključno, da vsak zase poišče svoje kvalitete in prednosti, jih poskuša dodobra razviti in izpopolniti, da se lahko izkaže ter zgrabi priložnost, ko mu ta pride naproti – predvsem pa vztrajati dovolj dolgo, da ta najde pot do njega.